Til hovedsiden
FÅ TIPS PÅ E-POST

Tips sendes ut en gang i måneden.

Outlook tips: Angrefrist på utgående e-post

Ved å sette opp en regel i Outlook kan du sørge for at all utgående e-post blir liggende for eksempel i 2 minutter før de sendes. Om du angrer på at du sendte en e-post, kan du åpne den i utboksen og gjøre de handlinger du ønsker.

Gjør følgende:

1. Start Outlook.
2. Velg Verktøy - Regler og varsler.
Vinduet for regler og varsler åpnes.
3. Velg knappen Ny regel oppe i venstre hjørne.
Vinduet for regelveiviseren åpnes.
Om du har Outlook 2007 hopper du over punkt 4 og 5, og velger Kontroller meldinger etter sending. Valget ligger nederst i listen.
4. Huk av for Begynn med en tom regel.
5. Under Trinn 1 velger du Kontroller meldinger etter sending.
6. Klikk Neste.
7. Klikk Neste og bekreft med Ja at denne regelen skal gjelde for alle meldinger som sendes.
8. Velg Utsett levering med flere minutter (nederst i listen).
9. Under Trinn 2 klikker du på flere og angir antall minutter sending skal utsettes.
10. Klikk Neste og Neste.
11. Angi et navn for regelen, f.eks. Angrefrist.
12. Klikk Fullfør, Ok og Ok.

Da har du opprettet angrefrist-regelen. Send en e-post til deg selv, om du åpner utboksen etterpå kan du se at den blir liggende der i angitt tid. Fra utboksen kan du slette e-posten eller åpne og endre den. Husk eventuelt å klikke Send om du har åpnet den, ellers blir den permanent liggende i utboksen.
Merk at denne regelen kun gjelder Outlook klienten den opprettes i.

Om du ønsker å heve kompetansen innenfor Outlook, anbefaler vi at du sjekker ut våre Outlook kurs.

1. Markedets beste
instruktører
2. Førsteklasses
kursdokumentasjon
3. Gratis telefonsupport
4. Startgaranti
5. Små kursgrupper
6. Kvalitetsgaranti
Les mer

Lik tipset på Facebook!


Tips en kollega om denne siden
Lukk boksen
 

Tips en kollega om denne siden

Lukk boksen