Til hovedsiden
FÅ TIPS PÅ E-POST

Tips sendes ut en gang i måneden.

Office tips: Bruk Mine Lagringssteder

Bruker du tid på å klikke deg ned i mappestrukturer når du skal åpne eller lagre filer i Office?

En enkel liten ting som kan spare deg for mye tid, er å tilpasse "Åpne/Lagre som" dialogboksen. Til venstre i denne dialogboksen vises som standard en kolonne med snarveier. Du kan selv tilpasse denne med lagringssteder du bruker ofte.

Følg punktene under:

For deg med Windows Vista/ Windows 7

1. Start et av Office-programmene
2. Klikk Fil, Lagre som (Ctrl+S). Lagre som dialogboksen åpnes.
3. Klikk deg frem til en mappe du bruker ofte.
4. Dra mappen over i Favorittkoblinger i menyen på venstre side.

Neste gang du skal åpne eller lagre en fil, er det bare å klikke på Favoritt koblingen!

Ved å høyreklikk på favorittkoblinger kan du sorter, endre navn o.l.

For deg med Windows XP

1. Start et av Office-programmene.
2. Klikk Fil, Lagre som (Ctrl+S). Lagre som dialogboksen åpnes.
3. Klikk deg frem til en mappe du bruker ofte og marker den.
4. Klikk Verktøy, Legg til i Mine steder (oppe i høyre hjørne av dialogboksen)
5. Du har nå lagt til ditt eget lagringssted i dialogboksen.
6. Høyreklikk på lagringsstedet og velg Flytt opp, gjenta dette til ønsket plassering.

Neste gang du skal åpne eller lagre en fil, er det bare å klikke på lagringsstedet!

Du kan bestemme rekkefølge på lagringsstedene i kolonnen ved å høyreklikke på de. Det er kun de egendefinerte lagringsstedene som kan slettes. Du kan også velge om menyen skal vise små eller store ikoner. Å vise små ikoner er nyttig om du legger til mange lagringsteder.

Om du ønsker å heve kompetansen innenfor Office, anbefaler vi at du sjekker ut våre Office kurs.

1. Markedets beste
instruktører
2. Førsteklasses
kursdokumentasjon
3. Gratis telefonsupport
4. Startgaranti
5. Små kursgrupper
6. Kvalitetsgaranti
Les mer

Lik tipset på Facebook!


Tips en kollega om denne siden
Lukk boksen
 

Tips en kollega om denne siden

Lukk boksen