Til hovedsiden
FÅ TIPS PÅ E-POST

Tips sendes ut en gang i måneden.

Søk i PDF filer på Windows Vista og Windows 7

Windows Desktop Search er søkemotoren i Windows Vista, Windows 7 og Windows Server 2008*. Denne søkemotoren kan søke etter filer basert på navn, metadata (tags, genre, artist, rankering m.m.) og innhold i dokumentet. For at Windows Desktop Search skal kunne søke på innhold må innholdstypen være kjent, og for tekstdokumenter, bilder og musikk, samt Office-dokumenter, følger dette med systemet. For andre dokumentformater er det opptil utvikleren å legge med drivere, et såkalt IFILTER. Windows 7 har forresten et ekstra IFILTER for TIFF-filer du kan skru på.

For å kunne søke i PDF-dokumenter som inneholder tekst må du installere IFILTER-driver for PDF, og PC-en må søke gjennom dokumentene dine på nytt. IFILTER-driver følger med Adobe Reader, så i 32-bit Windows får du automatisk støtte når du installerer denne. For 64-bit Windows eller på Windows Server kan du laste ned en driver og installere selv.
 

Fremgangsmåte 32-bit Windows:

1. Installer Adobe Reader.

2. Indekser på nytt fra kontrollpanelet Indeksering.
 

Fremgangsmåte 64-bit Windows:

1. Last ned Adobe PDF iFilter 9 for 64-bit driver fra Adobe.

2. Pakk ut og installer MSI-filen.

3. Indekser på nytt fra kontrollpanelet Indeksering.

* For Windows Server 2008 / 2008 R2 må du installere Windows Desktop Search feature og aktivere per volum.

1. Markedets beste
instruktører
2. Førsteklasses
kursdokumentasjon
3. Gratis telefonsupport
4. Startgaranti
5. Små kursgrupper
6. Kvalitetsgaranti
Les mer

Lik tipset på Facebook!


Tips en kollega om denne siden
Lukk boksen
 

Tips en kollega om denne siden

Lukk boksen