Problem Step Recorder
Når en bruker opplever dataproblemer og trenger assistanse, er ikke kommunikasjonen med support alltid like enkel, hverken for brukeren eller de på support. En smart nyhet i Windows 7 er Problem Step Recorder, denne lagrer skjermbilde og handling trinn for trinn.Resultatet sendes til support, og de får tilgang til hele hendelsesforløpet.
Gjør følgende for å teste Problem Step Recorder:
1. Klikk på Windows-knappen nede i venstre hjørne.
2. Skriv Registrer trinn for å reprodusere et problem.
(Record steps to reproduce a problem om du har engelsk versjon.)
3. Start programmet. Vindu for Problemregistrering åpnes.

4. Klikk på Start registrering og utfør noen handlinger, for eksempel åpne og lukke Word.
(Du kan legge til egne kommentarer underveis med valget Legg til egne kommentarer.)
5. Klikk Stopp registrering, du kommer da direkte til vinduet Lagre som. Lagre filen.
6. Klikk på pilen i høyre hjørne og velg Send til e-postmottaker for å sende filen.

Åpne zip-filen du lagret og se hvordan den ser ut, eller se vår eksempel fil.
Enklere blir det ikke!
PS! Funksjonaliteten kan også brukes om man skal lage enkel dokumentasjon/bruksanvisning på hvordan noe gjøres.
Om du ikke har Windows 7, men allikevel ønsker en Problem Step Recorder, kan vi anbefale denne:
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/2009.03.utilityspotlight2.aspx