Til hovedsiden
FÅ TIPS PÅ E-POST

Tips sendes ut en gang i måneden.

Office tips: Bruk av Utklippstavlen i Office

Utklippstavlen i Office gir deg oversikt over opptil 24 ulike kopierte elementer på tvers av Office-programmene. Dette gjør at du kan jobbe enda mer effektivt med Klipp ut (Ctrl + X), Kopier (Ctrl + C) og Lim inn (Ctrl + V). Om du for eksempel skal samle inn informasjon til et dokument, kan du først kopiere fra forskjellige Office-filer, for til slutt å lime inn fra Utklippstavlen. Bruksområdene er mange!

Gjør følgende for å åpne Utklippstavlen i Office:

1. Start enten Excel, Word, Outlook eller PowerPoint.
2. Åpne Utklippstavlen
Om du har Office 2007 eller nyere versjon: Velg fanen Hjem, og trykk på den lille pilen nederst i panelet som vist under.
Utklippstavle

Om du har Office 2003 eller eldre versjon (eller Outlook 2007): Velg Rediger, deretter Office-utklippstavle.
Utklippstavle

Vinduet for Utklippstavle åpnes. Legg merke til at den viser både tekst og bilder.
Utklippstavle

Alt du kopierer i Office havner på tavlen. Du kan enkelt klikke på elementet, og lime det inn eller slette det. Uavhengig av hvilket Office-program du jobber i vil du ha tilgang til de samme utklippene.

Nederst på Utklippstavlen finner du knappen Alternativer, der kan du stille inn hvordan tavlen skal fungere.

Viktig! Det kan være smart å huke av for Vis Office-utklippstavle når Ctrl + C trykkes to ganger (marker tekst, hold Ctrl nede, trykk C to ganger raskt). Da får du enkelt tilgang til tavlen når du ønsker å bruke den.

Om du ønsker å heve kompetansen innenfor Office, anbefaler vi at du sjekker ut våre Office kurs.
1. Markedets beste
instruktører
2. Førsteklasses
kursdokumentasjon
3. Gratis telefonsupport
4. Startgaranti
5. Små kursgrupper
6. Kvalitetsgaranti
Les mer

Lik tipset på Facebook!


Tips en kollega om denne siden
Lukk boksen
 

Tips en kollega om denne siden

Lukk boksen